VillaHovin eloa

VillaHovin eloa

keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Köökin pienet ja tarpeelliset

Keittiö on siitä vekkuli paikka, että siellä et ihan muutamalla tavaralla etkä aineksella pärjää. Minä tykkään vielä pitää kaikkia tarpeellisia ja vähemmänkin tarpeellisia esillä, etenkin jos ne ovat kauniita myös katsella. Puiset ja posliiniset leikkuulaudat ovat heikkouteni, suolapurkkejakin on muutama...vanhoista vaa'oista nyt puhumattakaan. Kananmunat olen jo vuosia säilyttänyt lämpimässä ja kauniisti esille aseteltuna. Valkoisen munien lisäksi on kiva saada välillä joukkoon ruskeitakin munia.

Olen pitkään etsinyt vanhaa kannellista suolapurkkia. Tuo arabian suolapurkki löytyi Loppiaisreissulla Jyväskylän kirpputorilta. Vihdoin löytyi purkki ilman minkäänlaista kuvaa, pelkällä kaunis fonttisella suola -tekstillä varustettuna. Ihana vanha aarre.












Olen kovasti ihaillut blogeissa paljon nähtyjä uudistettuja keittiöitä, joissa on yläkaapit poistettu ja tilalla paljon seinäpintaa ja avohyllyjä. Omassa keittiössä on onneksi avaruutta ruokailutilan suuntaan, kun taso on ikkunasta saakka yläkaapitonta tilaa. Nykyisestä kaappitilasta minun olisi kyllä vaikea luopua, olen minä sellainen astiahamsteri, mutta olisihan ne avohyllyt aivan ihanat.

VillaHovin köökki on saavuttanut 15 vuoden virstanpylvään ja se kyllä alkaa näkyä. Kaappien toiminnallisuudetkaan eivät ole ihan tätä päivää. Siitäkin huolimatta keittiö palvelee meidän perheen tarpeita hyvin ja koen sen olen käytännöllinen. 

Oi kumpa vaan joku jaksaisi siivota kaapit vähän useammin ;)

Onko sinun keittiösi toimiva ja käytännöllinen?

Köökkiterkuin,

Ansku


12 kommenttia:

  1. Meillä on samanikäinen keittiö. Siinä on paljon hyvää, kun perhekin on näin iso. Kodinkoneet on uusittu ja kaappeja poistettu. Toki, jos saisin, ottaisin uuden keittiön, mutt tälläkin pärjätään. Ja onhan se keittiö nytkin tunnelmallinen ja kotoisa kodin keskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se keittiö muuttuu ja palvelee pienienkin muutosten avulla. Kyllähän sitä itsekin toivoo joskus saavansa aivan uuden keittiön, mutta tällä toistaiseksi mennään 😊

      Poista
  2. Minä rakastan omaa keittiötäni :-) Viidentoista vuoden kinuamisen jälkeen mies vihdoin suostui keittiöremonttiin ja nyt olen saanut reippaan vuoden nauttia minun mieleisestä keittiöstä. Vaikka yläkaapittomat keittiöt ovatkin ihania niin minä en kuitenkaan olisi niistä valmis luopumaan. Tavarahamsteri siis täälläkin :-) Teidän keittiö on kaunis ja niin tunnelmallinen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että olet saanut uuden keittiön ja saat nauttia siitä ❤️

      Poista
  3. Niin kotoisa ja lämmin keittiö sinulla♡ Ja aivan ihana tuo suola purkki! Meillä on kahdeksan vuotta vanha keittiö. Järjestys on mieluinen astioille, mutta kaappien ovet eivät ole tyyliini sopivat. Suunnitelmissa olisikin ovien vaihto vaalean ja romanttisen. ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jonna, suolapurkki on ❤️ Kivat suunnitelmat sinulla köökin suhteen 😊

      Poista
  4. Tulee varmaan 15 vuotta meidän keittiölle ikää ja olen tekemässä postausta suunnitelmastani lähiaikana..
    Mukavaa on hiukan suunnitella mitä tekisi, kaappitilasta en aio luopua, koska pidän astioista kaapeissa.
    Voi mikä vanha vaaka ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla mitä suunnittelet ja toteutat. Vaaka on aarre ❤️

      Poista
  5. Ihanan näköinen keittiö :) Itse olen myös sellainen tavaran kerääjä ja kaikki pieni ja kiva on nättiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hilu, kaikkea kaunista on kiva kattella ❤️

      Poista
  6. Ihan uteliaisuuttani kyselen että paljonkos jouduit pulittamaan suolakiposta? Itselläni on sellainen myös haaveissa mutta hinnat ovat aikas korkeita täällä meillä päin.Kaunis keittiö sinulla ja ihania asetelmia joka puolella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset K kauniista sanoista ❤️ Tuo purkki maksoi 35€, minusta se oli kohtuullinen hinta arabian purkista. Itselläkin jäi monta ostamatta kalliin hinnan vuoksi.

      Poista

Ilahdun kun kerrot käynnistäsi <3