VillaHovin eloa

VillaHovin eloa

tiistai 29. marraskuuta 2011

Kuka minä olen?

Olin tänään koulutuksessa, jossa käsiteltiin ihmisläheisyyttä, arvoja ja minäkäsitystä. Kyllä on laittanut miettimään ja ajattelemaan. Yhdessä vaiheessa nousi esille tämä materian hankkiminen, tuoko se aidosti onnen tunteen ja miten pitkälle se kantaa. Lähinnä siltä kannalta, että löydämmehän elämäämme ne onnen hetken jostain muusta kuin materiasta ja uuden, jonkin paremman ostamisesta?!? Kyllä kolahti ja tosiaan aivoissa tänään on ratas pyörähtänyt :)

Ja muistammehan me naiset, äidit siellä hellojen ääressä, arjen keskellä ja kauppakassien paineessa, että annamme aikaa aidosti myös itselle. Ei olla vain äiti, vaimo, tuöntekijä, suorittaja ja vaan oikeasti kysytään ja mietitään kuka minä olen ja miltä minusta tuntuu. Sillä kaikkihan viime kädessä lähtee meistä itsestä.

Näin joulun alla, materiaa haaliessa, ei varmasti ole huono juttu miettiä asioita välillä syvällisemminkin. Onneksi joulu on antamisen ja jakamisen aikaa. Välittämistä niistä kaikista rakkaimmista...

Mitä annan, sitä saan, sellaiseksi tulen!



Pidetään huolta, meistä itsestämme!

1 kommentti:

  1. Hienoja ajatuksia, tärkeitä asioita ja ihania kuvia. Ihanaa joulunodotusta!

    VastaaPoista

Ilahdun kun kerrot käynnistäsi <3